Ook als u niet tevreden bent...

Ook als u niet tevreden bent…

We doen elke dag ons best om u goede en passende zorg te geven. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Dat vinden we jammer, maar we horen het graag. Zo kunnen we samen kijken naar een oplossing en onze zorg verbeteren.

 

Uw klacht indienen

Bespreek uw klacht bij voorkeur eerst met de medewerker of teamcoördinator. Vaak is een oplossing dan snel gevonden. Komt u er samen niet uit? Neem dan contact op met onze klachtenfunctionaris. Die is telefonisch of per e-mail te bereiken:

Klachtenfunctionaris Bloezem

Antwoordnummer 570
4200 WB Gorinchem
📞 0183-682829
klachten@cbkz.nl

U krijgt binnen vijf werkdagen een ontvangstbevestiging. De klachtenfunctionaris neemt contact met u op om uw klacht te bespreken. Dit gebeurt op een onafhankelijke en laagdrempelige manier. Ook kan de klachtenfunctionaris uitleg geven over de verdere procedure.

 

Klachtenbehandeling door de externe klachtencommissie

Soms lukt het niet om samen tot een oplossing te komen. In dat geval kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtencommissie. De commissie onderzoekt uw klacht en doet een uitspraak. Als de commissie uw klacht gegrond vindt, adviseert zij de directie van Bloezem over mogelijke verbeteringen. Binnen een maand hoort u of (en welke) maatregelen worden genomen. De klachtencommissie is bereikbaar via:

Klachtencommissie Bloezem
T.a.v. ambtelijk secretaris
Antwoordnummer 570
4200 WB Gorinchem
klachten@cbkz.nl

Klachtencommissie onvrijwillige zorg (KCOZ)

Klachten over onderwerpen uit de Wet zorg en dwang worden behandeld door de klachtencommissie KCOZ. Een Wzd-klacht kan worden ingediend door de cliënt, zijn vertegenwoordiger of een nabestaande van de cliënt. Een Wzd-klacht kan bijvoorbeeld gaan over een beslissing om onvrijwillige zorg in het zorgplan op te nemen of onvrijwillige zorg uit te voeren buiten het zorgplan om. Deze klacht wordt ingediend bij de zorgorganisatie waarop de klacht betrekking heeft. De klacht wordt dan doorgestuurd naar de KCOZ die de klacht in behandeling neemt en afhandelt.

 

Vertrouwelijkheid

Iedereen die betrokken is bij uq klacht, behandelt uw informatie vertrouwelijk.

 

Kosten

Het indienen en behandelen van een klacht is gratis. Eventuele kosten voor externe hulp of advies zijn voor uw eigen rekening.


Meer weten?

Wilt u meer informatie? Bekijk dan het Bloezem Klachtenreglement.